onsdag 28 augusti 2013

Onsdag

Vi har ett underbart sensommar väder ....fortfarande!
Solen skiner från en klarblå himmel och 
 jag passar på att slå lite gräs på ängen.

Kossorna stod och tjatade om att få lite gräs från andra sidan stängslet
 jag plockade då lite äpplen som har ramlat ner från äppelträdena och gav dem dessa
Kossorna var inte så förtjusta i äpplena men det var däremot den nya tjuren.

Idag efter lunchen tog jag lastmaskinen
 till hjälp för att dra upp båten

och vända runt den inför vintertiden som snart är  här.

Jag såg att vattennivån var något högre nu än tidigare i sommar.
 Jag har ringat in stenen som i normal vattennivå ligger ca 30-40 cm under vatten ytan
och som har varit väldigt synlig i sommar, som nu
sakta börjar försvinna ner i sjön!

Fd arbetskollegan Eva-Karin kom förbi idag på seneftermiddagen.
Hon bor just nu i Brno med sin man Pelle som också jobbar för Secotools.
Hon har också fyllt 50 år i år!
Så nu har hon fått sin present av mig!
Grattis i efterskott!

Maja var pajsugen idag.
Så hon gjorde en äppelpaj till efterrätt.
Vi har glömt bort äppelträdet vid vinbärsbuskarna...det hade massor av äpplen!
Mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar