lördag 17 augusti 2013

Åter en helg i olika länder, världsdelar!

Nu är vi inne på 3:e helgen (veckan) som vi är i var sitt land.
Per har nu åkt från Thailand till Indonesien.
Han är på plats i lägenheten i Jakarta.


 Jag och min dotter Maja hade "husvagnsgrannarna" Sirkka-Liisa och Veijo samt deras son Markus på grillmat under fredagskvällen.
 De ska hyra stugan i Stöten för ett par dagars fiskesemester,
så vi hade en lite avstämning inför deras tripp.

Lördag  förmiddag bar det av mot Västeråsför att handla
 på vägen dit så lämnade vi av sängkläder hos Pers dotter Maria, dessaska upp till stugan i Stöten i samband med storstädning i okt/nov. 

När vi var och handlade såg jag en "knapp"  som fanns på dörren bakom förardörren.
 Vet ni vad det är för "knapp"? Det vi nu!

Sedan var det hem och köra in ved i pannrummet
tog lastmaskinen till hjälp

 så det gick lite fortare att förflytta träbitarna från uthuset till pannrummet.

Sedan skulle jag aska ur braskaminen och började leta efter askhinken.
letade.... letade ...letade... den ofinns!!!
Kom på att vi hade den i början av juli då Pers barnbarn var här
och de samlade fiskar i den.
Men nu är den borta!!!
Den gamla hinken är det hål i botten så den går inge bra att använda.
Så nu måste jag köpa en ny men vart????  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar