måndag 12 augusti 2013

Ny vecka och nya utmaningar!




Per jobbar i Thailand och jag är kvar i Sverige. 
Jag skulle ha rest tillbaka  till Jakarta idag men eftersom Per inte befinner sig på "hemmaplan" så väljer jag att stanna ett par veckor till i Sverige. 

Jag är hundvakt till Pendragon och de andra djuren pysslar jag också om givetvis.






.

Är som en Maid till Maja nu när de största projekten är klara inför vinterdvalan.  


Jag har tvättat undan alla sängkläder som ska upp till stugan i Sälen inför storstädningen som Madelen och Oskar tar hand om åt oss. Sedan är stugan klar för uthyrning igen!
Så nu ska detta lass köras över till Mia Nordahl i väntan på Sälenfärden.

I dag strax efter lunchen kom han äntligen!
Den nya tjuren
(Tack Mattias Frisk i Hedemora)
Så nu ska han få "jobba"!
Kossorna tog sig an honom genast och visade honom runt i hagen

efter ungefär 1½ timme vågade småkalvarna sig fram och lukta på honom.

Nu är det bara att invänta nya kalvar till nästa sommar!

Lite kvällsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar