onsdag 7 augusti 2013

Lerspa och kräftor

Jag Lotta fyllde 50 år i vintras
och av mina barn fick jag ett presentkort
på Lerkur i Sätra Brunn för 2 personer.
Jag bjöd med min vän Siv
Vi tog en kort promenad runt i bruksmiljön
Många fina gamla hus och stora parker.

Vad består då en lerkur av?

Eftersom jag går barfota hemma hela dagarna så är mina fötter inte så speciellt rena även om jag badar i sjön och duschar
så ett fotbad behövdes innan vi for iväg.

Här ligger jag insmörjd i lera med en varm filt ovanpå kroppen

har även fått någon typ av ansiktsmask.

Så här ser leran ut när den har torkat
alldeles illgrön.
För att få bort all lera fick vi bada i ett kar med saltvatten.
Efter denna sköna timme tog vi ytterligare en promenad i området och sedan åt vi en sen lunch på restaurangen.

Kräftdags!
De ska kokas!
Några var hyfsat stora.

Mycket gott!
Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar