onsdag 24 juli 2013

Onsdag och något lugnare hemma på gården

Idag så åkte Tjeckierna till Stockholm för att vara turister på Skansen och lite andra ställen

Per guidade dem in på plats och åkte sedan vidare till Linköping
Där hade han bokat möte med dessa två,

Pers dotter Madelen och pojkvännen Oskar

för att kolla in den nya lägenheten. 

Maja och jag är kvar hemma och jag går upp på höloftet för att se hur mycket hö det blev där uppe
då ser jag 5 st flygfärdiga svalor som väntar på att jag ska gå bort så de kan flygträna

 "Gammelankorna" är på långväga utflykt...

 ankorna som är ca 10 veckor är nu slaktfärdiga
så Maja och jag slaktar av 4 av 9 idag.
Till middag åt vi ungsstekt anka med potatisgratäng... så gott!

Vi kollade in svarta vinbärsbuskarna
 Dags att plocka!!!

När vi ändå fyllde på kubiktanken med vatten till hönsgården passade vi på att kolla in den nya stenvägen som ska vara för att komma ut till blivande bryggan
Från landsidan och utåt
Från sjösidan och innåt.

Runt klockan 18 kom Tjeckierna hem från sin Stockholmsresa
 några av barnen ville leka utomhus medans resten försvann in och hamnade framför datorn.

 Både barnen och de vuxna var törstiga.

Efter kvällsmaten blev det en lugn kväll på altanen då det skulle mekas med mindre maskiner som inte fungerade riktigt som de ska





Pendragon fick inte vara med på altanen men
han bevakar alla djur som rör sig runt omkring  husen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar