fredag 19 juli 2013

Fredag, trädgårdsarbete, städ och barndomsminnen dyker upp!

Jag började dagen med att städa huset, att vara ute gick nästan inte på grund av blåsvädret. 
 Sedan klippte jag gräsmattan, det tog 3 timmar och det var mygg- och bromsfritt!!!

Min dotter Maria var härnågra dagar i juni och då hjälpte hon mig att grundmåla trädgårdmöblerna och årorna.

Nu har jag målat "toppingen" på möblerna
 och slutbehandlat årorna



Stig kom ut på eftermiddagen idag och fortsatte med balmaskinen
Han fick slita lika hårt idag
 Han tog i för kung och forsterland
 och det hjälpte för det gav resultat - äntligen!
 Kugghjulet har krypit ut ca 10 mm, snart så....

Min dotter Maja har varit på semester i Danmark och jag hämtade henne på centralstationen i Västerås nu i natt
och med sig hem hade hon PÅLÄGGSCHOKLAD!
Jag har säkert hundratals barndomsminne runt denna påläggschoklad.
Många sommarlov och andra helgdagar har jag tillbringat i Danmark under min uppväxt och påläggschoklad förekom nog varje dag i någon händelse tillsammans med släkten!
Jag vet vad jag äter till frukost i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar