onsdag 17 juli 2013

Onsdag med plock och städ utanför huset = jag slöar ?

Fint väder på förmiddagen
och jag tänkte slöa hela dagen!
Men det gick bara fram till förmiddagskaffet sen...
 så jag samlade ihop allt gräs jag slog i går och gav till kossorna och hönsen

Jag gick även till attack på
 rabarberna
 så här naket blev det sedan!
 Kokade rabarberkräm och gjorde en paj.

Stig kom ut och gjorde tappra försök med balmaskinen
 Han tog en lunchpaus och fortsatte en god stund på em.
Resultatet: slut på gasen!

Det mulnade på efter lunch 
så då passade jag på att ta i med hårdhandskarna på kaninburarna
åtminstone gummihanskarna!
De tomma burarna ska genomgå ohyre/kvalstersanering, målning m.m.

På seneftermiddagen kom solen fram igen och då blev det riktigt varmt
Pendragon behövde svalka av sig i sjön.
Oj, nu var det lite vatten i Åmänningen igen, vart tar vattnet vägen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar