lördag 20 juli 2013

Från 2 till 12 sedan 13 personer


Mitt i stormen öga kan man väl säga att jag har varit i denna vecka.
Vi har haft full fart med Pers barnbarn här i 2 veckor
sedan har jag varit hemma själv i 1 vecka
och nu under dagen var vi två hemma (Jag och Maja)

Då passade jag på att måla kaninburarna


Helt plötsligt händer det 
2 bilar rullar in på gården och 
 4 vuxna och 6 barn från tjeckien ramlar ur dem och de ska vara hos oss i en vecka.
De har haft detta som tradition i flera år!

 Barnen sprider snart ut sig

 några hjälper till att packa ur bilarna

 många vänder blir det innan bilarna är tömda

 och kylen/frysen är fylld.


Sedan är det dags för fika paus

och då kommer Per hem från sin Korea resa.


 Nu är det fullt hus i Västansjö!


Kvällens projekt är att sätta upp ett tält som vi aldrig har satt upp och inte har någon beskrivning till.
Katten Tözen inspekterar möjligheten att eventuellt få sova i tältet...

Nu börjar det bli klart


bara det sista kvar

Se så bra det blev!


 Och nu har killarna flyttat in!

 De vuxna kopplar av efter ett dygns förflyttning från Tjeckien eller Korea.

 Datorinspektion.

 Ölinspektion.


 Kortspel innan läggdags


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar