tisdag 16 juli 2013

Måndag tisdag gör jag ingenting, ingenting...

Eftersom modemet gick sönder idag så kan jag inte uppdatera bloggen med bilder!
Det får bli att jag gjorde ingenting måndag o tisdag medans Per är i Korea och jobbar.
Men jag lovar att uppdatera så snart som det går med vad jag egentligen gjorde!




Jaha, så här kl. 21.40 på tisdagskvällen börjar plötsligt modemet blinka igen!
Nu gäller det att vara snabb!
Jag kan vara snabb men överföringshastigheten är lååångsam!

Okej, hmmmm.... måndag...igår...
Då var Maja och jag in till Västerås, hon behövde handla lite saker till hennes Danmarksemester
och till bilen som Per ska laga lite.
Vi åt lunch i stan och åkte hem o drack kaffe. Senare på em hade hon ärende till Fagersta
och jag fixade med maten.

Jag har fått min födelsedagapresent av mina barn!
Visserligen fyllde jag 50 år i februari
men det är ju nu jag träffar dem!
Tusen <3 tack!!!

I dag tisdag var det dags att skjutsa Maja till bussen i Västerås för hon skulle sedan vidare till Arlanda för att ta flyget till Köpenhamn.

Japp!!!  Nu är jag ensam hemma!
Ända fram till fredag/lördagnatt.
Helt ensam är jag ju inte eftersom jag har hand om alla djuren.

På vägen hem från Västerås passerade jag Virsbo där jag lämnade ett däck till Stig.
Hem och släppa ut alla höns och ankor på gården och fixa fm fika.
Därefter började jag sanera kaninburar och hade då sällskap av ankorna
De övriga hade spritt ut sig lite här o där
 inne i hönsgården!  När de kan springa runt utanför!

 Kossorna tog siesta under björkarna.

Jag fortsatte att röja gräs, blev inte riktigt klar på den här  ytan i lördags.

 Hmmm, undra om jag ska ta reda på alla rabarber idag
 eller plocka Mejram
 eller smaka på Majas jordgubbar
 eller röja sly nere vid sjön??????

Det bidde inget av det för jag gjorde en sen lunch/tidig middag
 och satte mig en stund på altanen.
Hade sällskap av detta djur, den var ganska så stor, ca 5 cm i kroppen.

Framåt kvällen gick jag på en skogspromenad
 och plockade lite kantareller till nattmackan. Smaskens!

 Avrundade dagen med att njuta av en härlig kvällssol på altanen
med ett glas rött
och Pendragon väntar på sin kvällspromenad.

Måndag, tisdag gör jag ingenting...ingenting....   :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar