fredag 5 juli 2013

Fredag

Idag var det min (Lottas) protestdag!
Jag har nu under hela veckan hjälp Per med hans barnbarn som har varit här hos oss.
Han har haft fullt upp med höskörd, tak renovering på ett uthustak samt jobbat flera dagar på olika orter med Seco och barnbarnen har då varit med mig en hel del. Visst har de hunnit med en massa saker med honom om ni läser tidigare inlägg men nu var det dags för morfar/farfar att ha en alldeles egen dag med dem, göra allt det dom inte hunnit med under veckan.

Och jag ville nu ha en dag för mig själv och mitt barnbarn
Jag tog med mig Pendragon och vi åkte mot Avesta vidare runt Hedemora Smedbacken sedan hemåt
 Vi stannade till vid en rastplats och fikade lite.
Där hade det tydligen varit en löptik före oss.
Pendragon strök sig mot allt och
 kissade på varenda grästuva han hittade.


Avesta dalahäst är gigantiskt stor
man känner sig pytteliten bredvis den.


När jag kom hem förberedde jag all mat för morgondagens grillfest där Pers barn, barnbarn med familjer samt ett par vänner kommer.
I år har vi delat upp grillfesten på två olika lördagar för det blev så mycket folk......

Min dotter Maja jobbar på en grisfarm (förutom att hon har hand om gården när vi är utomlands)
Ikväll hade hon med sig en ½ gris hem
Per fick grovstycka den


 och vi gjorde finliret


Denna bild på Majas arm är  speciellt
riktad till Pers barnbarn Filippa och Tindra.
Nu är det bara ett doftprov kvar sedan har dem vad de ville veta mer om Maja!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar