tisdag 21 oktober 2014

Filippinerna vecka 43

Vi har inte åkt till Manila för att vara på semester
men för det kan det väl vara bra väder och inte så mycket luftförorening!


Per är här på jobb 
och jag ska förnya mitt visum  ... 
som jag brukar behöva göra ganska så ofta - typ varje gång jag åker utanför landet....

Jag passar på att besöka lite olika länder när jag ändå måste resa...

Vi kom hit i söndags eftermiddag och började med att gå en långpromenad runt området vi ska bo i 3 dagar.
 Dags för lite nya statyer..

De har Rembrandts hotel även här
 men den i Bangkok är betydligt flashigare


en version av taxi 

Vi bor alldeles bredvid Filippinska  huset för "Big Brother"

Ett sagoslottshotell

på en bakgata så finns slummen 
kreativa fattiga människor överallt gör allt för att tjäna några ören på oss turister men alldeles för mycket tiggeri 

dags för eftermiddagskaffe

och de stavade rätt på mitt namn på en gång!


De flesta tomterna har en hög mur runt med en massa vassa saker på toppen


Hyfsat breda och iordninggjorda trottoarer 

Här kommer kollektivtrafikens buss

här 2 bussar till

Framåt kvällen så lättade smoggen på sig så vi kunde ana en solnedgång där borta vid havet som glittrar...

Hotellet har en pool för guldfiskar

och en för oss människor.

Korta ögonblick så lättar föroreningens dis  och vi kan se bergen från hotellfönstret 

men snart nog lägger sig smoggen igen 




Usch!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar