torsdag 2 oktober 2014

Coffee morning och donationsuppdrag.

Idag var det en fullt-upp-förmiddag och en-bit-över-lunch tid.
Först med Skytrain till BTS Nana och vidare  Sukhumvit soi 11 Cafe' "Au Bon Pain"
för månadsfika/coffee morning med SWEA-gänget

Jag kom ett par minuter efter kl 10 eftersom jag började med att gå åt fel håll på Soi 11
men vad gör det att gå en extrasväng i +33⁰ när man vet att det är AC på caféet.
Strax vid kl 11 tog jag sällskap med en annan SWEA-dam (Christina) till Svenska kyrkan och dess präst  Lars Rydestad för att överlämna en donation från SWEA.

Sedan var det dags att gå tillbaka mot Skytrainen och Asok för att åka hemåt.
De flesta här i Bangkok hoppas på att regnperioden ska vara över men icke!
Idag var det första dagen jag chansade på att bege mig hemifrån utan paraply, det var ju klarblå himmel kl 9.15!!!
Detta ser inte så lovande ut på himlen för att prata om att regnperioden ska vara över.

Denna korsning passerar jag flera gånger i veckan men har aldrig sett dessa små söta fårfigurer tidigare.

Ska jag hinna ta en lunch i city eller åka direkt hem -
Jag tog en lunch på inne på Terminal 21 
och det var sedan ännu mörkare på himlen när jag klev på BTS för hemfärd.
Jag hann hem och just i skrivande stund så mullrar det rejält utanför fönstret men ännu inget regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar