torsdag 23 oktober 2014

Filippinerna och vi byter hotell

Vi byter inte hotell för att vi var missnöjda med det första utan endast därför att Per nu ska göra kundbesök hos företag  som ligger på andra sidan av Manila och då är det bättre att bo där.
Vi blir hämtade strax efter sju på morgonen
Nästa hotell ligger som skrivet på andra sidan av Manila, mer söder ut.
 Vädret är betydligt bättre idag också
än så länge!
 Det är regnperiod här också  och hitintills så har det regnat flera gånger varje dag denna vecka.

Denna handduksfigur låg på sängen
 ser ut som ett mellanting mellan 
gris och människa.

Området har mycket gröna ytor och är under uppbyggnad

 Vacker himmel vid solnedgång och oväder i horisonten.

 Arlene (ursprung Filippinerna) som jag har träffat och bott granne med i Jakarta
hörde av sig till mig när hon såg att vi bodde på ett hotell i hennes bostadsområde.
Hon guidade mig runt och visade sitt hem samt 
 tog med mig ut på middag på Palms Country Club i Alabangområdet.
En mycket trevlig kväll!
Nästan gång jag åker med Per hit så bokar jag in mig i detta område och hittar på flera utflykter med Arlene medans Per jobbar, vi har redan lite planer!

 När det kommer regn så kommer det fort och mycket
 Ser ni regnet i horisonten
närmare och närmare
och nu är det riktigt nära. N gäller det att hålla sig inomhus.
Det ser nästan ut som om det snöar.

Vi besökte inte Hard Rock Cafe´denna gång eftersom Per har varit där förut och cafeét ligger mitt i centrum och trafiken är lite kaosartad här med.... så det får vara till en annan gång/nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar