söndag 12 oktober 2014

Alltså .... nu är'e mycke ....

Vet inte riktigt var jag ska börja eller sluta!

Det är mycket på gång nu!

Per reser hit och dit
Jag gör "ditt och datt"

Vet inte vad jag ska skriva på bloggen men fullt upp är det!

Vissa saker kan jag skriva om här andra saker bör/ska jag utelämna!

Så därför kommer nu bloggen att bli lite 
ja.... vad ska jag skriva ...  underfundig .... kryptisk ... eller ...
ni som är berörda får veta direkt av oss .... ni andra får  - spekulera!

 Runt  om vår lägenhet i Bangkok så pågår det ständigt byggnationer. Det är ju en relativt stor stad!

Helgen  v 41 valde vi at åka ner mot Rayong - Ban Phe- Mae Phim   hållet för att känna av lant- och havsluft!

Vi hittade en trevlig restaurang utefter stranden vid Mae Phim och åt en utsökt lunch.
Vi blev så mätta att till kvällsmat blev det en varsin yoghurt! 




 Lugnt, frisk luft, stilla, havsbrus och en enorm utsikt gjorde gott för själen!


Vi hade bokat in oss på ett mindre lägenhet ca 6 km väster om Ban Phe 
 och där springer grisar hej-vilt-omkring på "huvudgatan"






Även om vi är delvis "på landet" så finns det en hel del höghus. 
 Vi bodde på 6:e våningen!



 Eftersom vi hade ätit en rejält stadig lunch längtade både Per och jag efter en ordentlig promenad
Vi gick utefter havet, först 4km åt väster 

sedan 4 km åt öster! då hade vi bara sett ½ stranden.....är det möjligt!!!!






Nu tänkte jag ta underbara kort på solnedgången!!!



Men så helt plötsligt dyker en massa moln upp och detta är det sista kortet denna kväll på 
en underbar solnedgång vid havet i Thailand!


Där vi "lånade" en lägenhet är lite framåt när det gäller turister....eller...
 från tidig morgon till sen eftermiddag fungerar "cykelbanan" så som vi Svenskar tänker oss...
men framåt kvällen så betyder detta körfält = parkering!!!!!


 Lägenheten vi lånade var trivsam  och avkopplande!

 Vi tog en tidig morgonpromenad åt andra hållet på stranden utanför där vi "lånade" lägenheten och det blev en promenad på ca 6 km





 innan frukosten serverades så hann vi med morgonkaffe utmed strandpromenaden

På hemvägen mot Bangkok...
 Ja...vad ska jag skriva... vi ser många fordon som är överlastade/fellastade enligt svenska normer...


Vi kom hem  välmående!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar