söndag 9 mars 2014

Övningskörning

Hade nog inte varit helt fel med en sådan här skylt på bilen idag...
fast på thailändska förstås!

Jaha...Idag har jag utsatt Per för en smärre  hjärtattack ! Vi har på förmiddagen övningskört!
 Jo, alltså, jag har körkort..sen typ..33 år .....men här kör de ju på fel sida och jag har skräckupplevelser i min hjärna från Indonesien samt att jag typ bara kör bil 2-4 ggr /år i Sverige sen vi flyttade utomlands. 

Så idag på fm antog VI båda utmaningen om att jag ska köra bil i Thailand!
Först iväg och handla det som behövdes för mig i veckan i kylskåpet sedan vidare ut till flygplatsen. Jag ska vara "Rygaard/Brandts taxi" när Per flyger hit och dit. Jag ska även passa på att nyttja bilen på egen hand när Per inte är hemma och behöver den! Försöka mig på egna utflykter! 

Det är på vägen ut till flygplatsen (typ...20 minuter från vår lägenhet) som Per tjoar till ... oj ... jag håller på att mosa en bil av vägen ... hoppsan ... sen så går det lugnt hela vägen fram till flygplatsen ... och hela vägen hem ... även på parkeringen.
Efter lunch är det dags för den riktiga utmaningen; Att se till att Per kommer till flygplatsen och sedan jag hela vägen hem... dessutom parkera bilen på plats utan skador på mig eller bilen!
 Jag klarade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar