torsdag 6 mars 2014


Mitt i veckan, dvs i onsdags kom Leroy på besök!
 Leroy är en "gammal" studerande från Indonesien, Jakarta.
Han har läst svenska för mig över ett år, i stort sett varje söndag.
Nu är han på rundresa i Thailand
 och var sugen på svensk mat! Då hamnade han i köket tillsammans med mig.
Så här "trillar" han köttbullar och det går riktigt bra
till hans stora förtjusning. Han lärde sig att koka brunsås också.

Han berättade sedan om sin rundresa 
 och vi tittade på alla härliga djur som finns i naturen i Sverige.
Hans stora skräck är numera fästingar!

Idag torsdag var det dags för månadsfika/Coffe Morning för SWEA-gänget
 och vi tjattrade en god stund på Cafe´ Boyy
 som hade en väskaffär 1 våning upp.
(Jag handlade inte!)

På hemvägen gjorde jag en reflektion efter att jag hade klivit av BTS (Skytrain) närmast hemifrån
 Så tomt det är på fordon på vägen och klockan är 12.30!
Är detta möjligt i denna flermiljonstad?!?!


Kvällsmat åt vi på Anna´s
som ligger alldeles runt hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar