onsdag 26 februari 2014

Dag 2 i Jakarta

Iväg till Thailänska ambassaden direkt på morgonen. Det har regnat massor inatt och på morgonen så vi förväntade oss trafikkaos med översvämningar.
Trafikkaos var det men inga översvämningar. Var framme vid ambassaden precis när de öppnade! In med papprena och betalade avgiften. Ska hämtas ut på fredag eftermiddag. Vilken tur att man har erfarenhet av att allt här tar längre tid än vad som de informerar om. Hade jag gått på informationen så skulle jag ha hämtat ut visumet efter 24 timmar (dvs torsdag em). Nänänä, koll på läget och förstod att jag skulle få hämta ut visumet på fredag eftermiddag och inse att jag inte hinner med fredagsflighten till Bangkok..jag har hemresa på lördag lunch - så klart!

Vi far vidare till ett shopping Mall i närheten.
Börjar med att
fika!

Sen jagade vi skor och kläder hela dagen.
Jag har just slitit ut mitt enda par skor jag fick med mig när vi flyttade ut ur Jakarta
och vår packning dröjer...så det är bara att shoppa.

Hmmm...resultat av dagen blev
1 par byxor och 1 par shorts...

Jag behöver skor, 3/4 byxor och några nya toppar!
Okej, vi får jaga vidare i morgon på ett annat Mall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar