lördag 22 februari 2014

vardag och helg v 8

Denna vecka har Per jobbat i Jakarta
och jag har varit hemmavid och utforskat närområdet.

Jag har även "bunkrat" upp lite varor som jag ska ha med mig till en väninna i Jakarta som jag ska besöka nästa vecka. Jag ska dit och förnya mitt turistvisum. Igen! Ja! :)
 Knäckebröd och skorpor är hårdvaluta i Jakarta, så det ska med

Har inte fått beställning på sill men det hittade jag flera olika smaker på såserna - mums!
 Jag köper med mig lite ansjovis istället... och lite annat!

På mina rundvandringar i närområdet ser jag mycket intressanta lokala småbutiker
och många skumma butiker ....
Här är några foton från hur det ser ut vid en korsning där
 vägar, skytrainbana, trottoarer och gångbroar korsar varandra på olika nivåer

Under broar finns det alltid matställen

eller försäljning av andra "nyttiga" saker.

Morgonrusning kl 8.00 en torsdagmorgon
 Bilar, bussar och en massa människor...



Inte så långt ifrån vår bostad finns denna internationella skola
 och jag tycker arkitekturen är lite speciell.
Det passar inte riktigt in i området och dessutom så ser tornets tak lite avhugget ut.

Här nedan ser ni den stor kända Royal Dragon restaurangen
 med vårt hus i bakgrunden... lite till vänster.
Vid parkeringsinfarten så vaktar guldfärgade lejon
 en på var sida av in/utfarten.

Idag är det lördag.....fast det känns som fredag...eftersom Per kommer hem från sin arbetsvecka i Jakarta  ikväll.

Strax vid lunch kom Linda och Veronica tillbaka till oss.
De har nu varit på backpackerresa i 3 veckor i Thailand och ska bege sig mot Sverige på tisdag.
Men nu ska de hinna med att vara turister i Bangkok några dagar.
Jag följde med o visade dem vägen fram o tillbaka till BTS
Sen får vi se när vi ser dem igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar