fredag 22 mars 2013

en arbetsvecka - hur kan den se ut? del5

Då ska det vara fredag igen!

Vi startar dagen med frukost ihop, sedan beger sig Per iväg på kundbesök tillsammans med en säljare.
Jag går ner till gymmet och passerar poolen på vägen upp till lägenheten.

Byter runt i tvättmaskinen, hänger tvätt, viker tvätt...

Börjar göra mig i ordning för jag ska gå ner till Poins square för at beställa tryck till ett par t-shirts.
Jag vet och har tidigare mött på problemet, med det är i alla fall lika frustrerande varje gång....
Själva Poins öppnar runt 10-tiden och flera av de små butikerna öppnar upp fram till 11-tiden.
Solen skiner och det åskar på avstånd när jag går hemmifrån strax efter 10.30.
Är nere vid Poins vid kl.11.15 tämligen svettig, fast jag gick jättesakta och bara i skuggan....
Butiken har inte öppnat!
Jag går runt ett varv och går ner på nedre plan och köper med mig ett par öl till kvällen.
Är åter utanför butiken omkring kl 12.45 och då är den fortfarande stängt.
Jag tittar ut och konstaterar att snart, mycket snart kommer ovädret att braka loss!
Jag ger upp väntan och går hemåt!

Jag fick användning av paraplyet som jag släpade på på vägen dit!
Hemma igen vid kl 1330-tiden, jag vet inte om jag är "svettigt-blöt" eller "regn-blöt"...

Vi får väl ta det i morgon när vi ändå ska bort dit och handla lite annat...jag går inte dit en gång till idag!

Förhoppningsvis kommer inte Per hem så sent idag!
Middag i hyfsad tid på balkongen och kanske en bra film, vem vet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar