onsdag 20 mars 2013

en arbetsvecka - hur kan den se ut? del3/Mangga Dua

Å så är det mitt i veckan och vi äter frukost ihop innan Per går ner och hämar bilen och kör vidare ut i sin jobbarvardag med kundbesök. Redan till frukost förvarnade han om att han blir nog sen......typ som ...kanske i måndag.... vid midnatt - kanske.....

Jag hade halv om halv lovat Laila att följa med till Mangga Dua - shopping idag.
Jag beslöt mig för att hänga på!
När man har bott ett tag i Jakarta så är man van vid att man planerar in max 2 saker en dag och jublar om man lyckas slutför 1 av dessa innan dagen är över. 
Jag lyckades med 2 aktiviteter idag! STORT JUBEL!!!!

Vi kom iväg till slut, ca 1 tiumme senare än planerat pga bilkrångel.
Då ska 3 damer härja runt på Mangga Dua mitt i veckan!
Här är vi på plats innan shoppingen!
Laila och Renee.

Ingen ide att ta kort under shoppingen eller efteråt!
Att gå i detta shoppingingmall är helt crazy!
Det finns ca 20 små försäljarbås för varje vara och antal varor är oändliga.
Inga priser finns utan det gäller att ha något-så-när-koll på priser och sedan lägga i stora växeln för PRUTNING.

Jag handlade inget men min två vänninor kände sig nöjda efterdagens vandring.
 En väggskylt som säger mer än tusen ord.
Inte sååå många kassar, typ bara 9 st...tror jag.

Jag hann precis hem och tvätta av mig shoppingdammet innan det var dag för kvällsundervisning i Svenska.

Ingen middag ihop med Per.
Jag gick och la mig vis 21.30-tiden och han kom tydligen hem runt kl 02.00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar