tisdag 19 februari 2013

Är man inte van så känns det konstigt!

Jag har vant mig vid att ha vissa hushållsnära tjänster men inte alltför mycket. 
Jag vill dona runt själv med det mesta!
Men plötsligt så är man kinkig och inte kan röra sig som brukar.
(Försök hoppa försiktigt på ett ben utan att stöta till det andra benet, med en kopp kaffe i handen eller tvättkorg under armen eller yoghurtskålen som ska förlyttas från köket till matbordet. Jag beundrar människor med olika funktionshinder ännu mer nu, de får  verkligen jobba på bra varje dag!)
När var jag sjuk senast? När var jag kinkig senast? Det är nog över 20 år sedan och jag har absolut ingen vana på detta!
En vännina hörda av sig sent igår kväll och erbjöd sig handla mat åt mig idag på fm. Jag hade fyllt upp kylen innan jag reste till Thailand så det var lugnt! Då erbjuder hon sig att komma över och laga lunch åt mig!
Det tackade jag inte nej till!
Att sitta i soffan eller sängen går utmärkt och jag känner inte av jacket i knäskålen men så fort jag står eller går känns det som om en kniv gnider runt där inne.
Vi dricker fm kaffe och hon grejar med lunchen! Hon gör i ordning så pass mycket så att det även ska räcka till kvällen!  Tusen tack Laila! Det smakade lika gott i kväll!

Svullnaden på höger knä har gått ner betydligt, tänk vad bra vila och högläge kan vara ibland.
Knäet ser snart ut som det andra..besparar er bilder ifrån själva jacket, då det glipar på ett ställe för att sårvätska ska sippra ut.

och jag såg att jag hade blåmärke på insidan av högra handen nedanför tummen...borde jag ha haft ont där?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar