lördag 9 november 2013

24-timmars t.o.r till Singapore

Vi åkte på en snabbresa till Singapore för att förnya våra visum.
Vi bodde på ett hotel på ett lagomt av stånd till shoppinggatan "Orchad Road"

 På fredagmorgon åkte Per till Seco-kontoret
och jag var kvar på hotellet för att fixa lite med mina svenska kurser.
Vädret var riktigt finnt på förmiddagen
så när jag hade checkat ut och skulle möta upp Per för gemensam lunch
blev det riktigt svettigt att gå.
 Utefter shoppinggatan får man inte röka var som helst utan endast vid rökrutorna.
Ordning o reda på busshållsplatserna
Har man .bott i Indonesien i 2 år så vet man hur det går till där med att stoppa en buss för att få åka med!

Julskyltningen är under uppbyggnad
 överallt utefter gatan.

 De gillar blåtonade julgranar här

Hmm.. mitt indonesiska telefonkort fungerade inte i Singapore.
Tokigt när Per o jag behövde hålla kontakten om när han skulle komma loss för lunch.
Vi hade pratat om att ev äta lunch på Hard Rock, så därför gick jag dit strax efter kl 12
 Det gick ingen nöd på mig att vänta in Per.
Här fanns även internet så jag kunde maila besked till honom....men han hade inget internet!  

De flesta Hard Rocks Cafe'er påminner om varandra
 men denna restaurang är hitintills den sämsta på servicen!
Vi fick vänta på att göra beställningen och det tog tid att få in maten
och det var inte ens fullt på restaurangen.

Den här klocka var lite förvirrande i början!
 Den stora visan är en sekundvisare och den lilla är timmvisare!
Hur mycket är klockan?

Per kom tillslut hit
 vi åt lunch och sedan promenerade vi hela Orchad Road ner mot hamnen

för att besöka de vanligaste turistsymbolerna i Singapore
Det fina förmiddagsvädret börja sakta försvinna in i en heltäckande 
 åskhimmel!

Vi hann med lite fotografering

innan det blev dags att bege sig mot flygplatsen
för att göra återresan in i Indonesien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar