fredag 24 maj 2013

Urdålig JICC bazaar

Första gången jag blir besviken på en bazaar.

The Big annual JICC Summer Bazaar 

Day : Thursday and Friday, May 23rd & 24th, 2013
Hours : 09.00am to 5.00pm 


Först så tog det mig nästan 1½ timme att ta mig dit
(plockade upp några vänner på vägen dit,
inte med vår bil utan med en av Scanias bilar och  tillhörande chaufför)
sedan var det i stor sett endast 10 försäljningsstånd där.
VAD????? Det brukar vara minst 100.......
Det brukar ta minst 3 timmar att gå runt ett varv, 
detta tog 10 minuter....
OBS det står BIG i annonsen, vet inte vad som var stort...
 ett par textilstånd
ett par smyckesstånd
inget mera!

Vi gick vidare till LippoMall
åt varsin pizza på PizzaExpress
Laila, Mie och Nenne

Sedan följda jag med Nenne till en lokal möbelsnickare i Kemang.
Hon har maximal otur på det mesta hon beställer;
fel mått, fel färg, trämaskar, sneda, vinda, dåligt målade,
...tror inte att hon har fått någon vara utan att hon måste åka tillbaka och få den bytt eller korrigerad.
Nu var det en handdukshängare som först var angripen av trämask, den nya var för liten och den som de hade fixat till idag var inte färdig målad utan han försökte göra det medans vi väntade......


Så med andra ord...dagen var trevlig men ...
jag skulle ju handla presenter på bazaaren för att ta med mig hem till Sverige.
Så, är det någon i min närhet som ska på 
så vill jag lifta med dig!
Snälla!
Eller så får jag ta en taxi....
Måste dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar