tisdag 21 maj 2013

Lunch på Nannys och bullbak

Idag blev det lunch med goa vänner på en nyöppnad restaurang inne på PIM Gallerian.
Mindre än hälften av restaurangerna i Gallerian har öppnat, 
trots att själva gallerian har varit öppen i över en månad.

Vi valde Nanny´s Pavillon
Restaurangen har en mysig inredning och personalen var trivsamt klädda och bra musik i högtalarna.

 Menyn har inte ett traditionellt utseende.

Sanna, jag och Atika beställde olika sorters pasta och alla var jättenöjda med maten.

Efter lunchen tog vi oss en rundtur i PIM
En butik hade någon slags öppningscermoni.
De spelade Balinesisk musik och
två personer var utklädda i traditionell firardräkt av något variant...

 och 
därefter sa vi HEJDÅ till Sanna som alldeles strax flyttar tillbaka till Sverige!

Atika och jag gick vidare hem till mig.
Atika skulle baka bullar alldeles på egen hand.
Jag höll mig i bakgrunden och korrigerade någon enstaka gång.

 Okej, jag hjälpte till att pensla bullarna med ägg och strödde på pärlsocker.

För övrigt fick hon göra allt!


 Se så fina de blev!

En mycket stolt Atika!
Det kommer att bakas mycket bullar hemma hos dem i fortsättningen!

Något måste jag sysselsätta mig med när Per är på tjänstresa till Thailand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar