lördag 27 april 2013

Middag och biljard

Lördagkväll och middag samt biljardspel.
Värdinnan är i Sverige så jag får vara "stand-in-värdinna när det gäller matlagning" och gäst.

Matförberedelser hemma...

Alla förberedelser är klara!
Jag = maten
Per och Mikael = dryck och biljard

 "Nästan som köket hemma" eller "mitt andra kök"
eller vad jag nu ska skriva.
Jag hittar och stökar runt i detta kök som om det vore hemma hos mig.
Så att stå för middagslagningen i kväll var inga problem.

Mikael och Per var nöjda!
Per hade bestämt kvällens middagsmeny.

Mellan måltiderna så spelade Mikael och Per biljard.
Många matcher blev det!
Vi åkte inte hem förrän runt 2-snåret.

Här satt jag o hade det lugnt o skönt mellan turerna i köket.

Mikael hade bestämt nattens efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar