fredag 12 april 2013

Fredag

Å så vare fredag igen!!!

Per iväg på kundbesök och div annat under dagen.

Jag åt lunch med Laila och Anette i den nya galleriadelen på PIM1 och vi hamnade på Excelso.
Den restaurang  (Nanny's) vi ville äta på var fullbokad med lång väntetid... vi var hungriga
vi tänkte som så;  vi testar en annan restaurang - Excelso... om nu den inte är bra, så behöver vi inte komma tillbaka till den
eftersom fler restauranger är på väg att öppnas i Galleriadelen!
Denna restaurang (Excelso)  är nyöppnad från igår och serveringspersonalen är nog plockad från gatan samma dag. Personalen är helt urusla på service och bemötande och maten var sisådär beroende på vad du åt 
men drycken var okej.
Anette hade bråttom iväg då hennes man behövde bilen/chauffören,
Laila och jag fortsatte eftermiddagen med fönstershopping och lite annat.
Vi avslutade eftermiddagen med lite fotmassage.

Framåt kvällskvisten var det dags för lite "affärsmiddag".
Raymond (fransman) som också jobbar för Secotools var på tjänsteärende här i Jakarta,
 han var sugen på att äta annan mat än typisk Indonesiskt...
( ej ris och  ej nudlar)

Vi åt middag på La Bodega
 Jag gillar den här restaurangen för dess intrigörer är så trivsam och europeisk!
Så otroligt mysig miljö!
Dessutom ligger den på promenadavstånd från vår lägenhet!

Per och Raymond kom direkt från jobbet med bil i en crazy trafikstockning
och jag gick dit i från vår lägenhet.

Alltså..... 
jag har inte haft problem med att gå denna strecka tidigare....
ikväll var det med livet som insats  x 2 som jag gick...
En motorcyklist kom farandes från ingenstans och höll på att köra på mig, jag hann flytta på mig så pass mycket att han endast körde över min sko - foten hann jag får ur den.... om jag hade haft långa tånaglar - hade de blivit korta!
En annan motorcyklist genade runt ett hörn inne på ett parkeringsområde - så där hade jag tur att jag inte var ett steg snabbare för då hade vi frontalkrockat....

Livet är bra spännande här...på ett annorlunda vis....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar