fredag 16 december 2011

Singapore 16 December

Per åkte för att jobba på kontoret här i Singapore och jag jobba lite "hemifrån" på hotellet först och sedan tog jag en stadspromenad i närområdet! Dvs max 1 km i vardera riktning men det tog tid, inte pga av trafik utan pga alla affärer. Att fönstershoppa tar lika lång tid som att shoppa på riktigt (fast mycket billigare!) Mitt över gatan vid hotellet fann jag en restaurang som vi kommer att besöka:


För att snabbt återgå till det där med trafiken, så flyter trafiken på otroligt lugnt här! De följer trafikreglerna, håller sig i sin fil, inga motorcyklar eller mopeder som dundrar fram och det finns trafiksignaler som fungerar som vi är vana vid (i Sverige)!


Singapore är en relativt stor stad och de har också försökt behålla den gröna statskärnan



Byggnaderna här är väl som i vilken annan storstad som helst, de är både stora och små och välfyllda med juldekorationer just nu.










Att skapa julstämning i +32 grader är inte lätt men de har gott om fantasi..

 Vad sägs om denna julgran utanför biografen?


hotellets foajé....

shoppinggatan


Under promenaden blev jag sugen på kaffe och glass...vilken sort ska jag ta....alla får inte plats i deras alldeles för små muggar men jag valde ....







fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar