fredag 23 december 2011

Poolen

I vårt område finns det tre höga hus med flera lägenheter, två gym och vid varje huskropp finns det hyfsat stora pooler. Poolen som är intill vårt hus har haft problem med rengörning och pumparna i ca 2 veckor. De har lyckats få till någon slags cirkulation på vattnet genom att använda 2 stora "dammsugare" med någon typ av filter på. Vi har tyckt att vattnet har blivit sämre och mer grumligt de sista dagarna och börja fundera på när de ska fixa till det hela.  Idag kom det tekniker med div tillbehör och gjorde en djupdykning för at få ordning på problemet.  Jag (Lotta) passerade just i detta ögonblick och blev kvar nere vid poolen för att se hur det hela skulle sluta. Det var strålande solsken och inget solskydd på så senare på kvällen var jag ganska så röd.. fast jag bara var vid poolen 1 timme.
Ca 15 minuter efter att de hade fått igång allt med reningsverk och cirkulationspumpar så börja vattnet skifta i från blått till grönt.....


Morgonen efter så var poolen stängd! De dammsög botten flera gånger den dagen och förhoppningsvis blir vattnet snart blått.


 
På kvällen samma dag som poolinspektionen, så hade Seco en liten tillställning med mat, dryck och biljardspel. Hade jag tagit på mig en röd klänning så hade jag sett ut som tomtemor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar