lördag 11 januari 2014

Tuff vecka!


 Per har haft feber i över 3 veckor, 
ätit 2 olika penicillinkurer
och idag (4/1) började plötsligt febern pendla mellan 37,5 upp över 40⁰.
Han fick feberkramper och feberfrossa och 
då bestämde jag att NU åker vi in till sjukhuset igen.
 En massa nya prover och ultraljudsundersökningar...
Diagnos "Lever abcess" med 2 "bubblor" fyllda med var.
 Inskrivning på sjukhuset
 för att bo här i en vecka.
 Meny på rummet! Ja, vi var nu superhungriga efter denna hemska dag.
Det som vi genomgick de kommande 48 timmarna var tufft!
Per fick en dräneringsslang inopererad i levern. (över 4 dl var kom ut på 24h).
Feber som fortsatte att pendla mellan 37,5 upp till 40⁰.

På måndagen var Per betydligt piggare och febern var stabilare
med svängningar mellan 37-38⁰.
Vi andades ut!
 Med sträng order om total sängläge!
 och Per hade inte så mycket val och han orkade heller inte mer än att vila och sova!
Personal från hans jobb kom på besök
Bl.a den lokala bossen Chavalit och en svensk Anders +
en hel del kontorsfolk, tekniker och säljare
 som var på plats i Bangkok denna dag.
 Efter deras besök så sov Per till nästa dag!

Tisdag; Denna dag var Per piggare 
och han orkade nu läsa tidningen. 
 Maten var ibland riktigt hyfsad!

Jag behövde fylla på kylskåpet så jag hade något att äta.
Jag kunde beställa det mesta till rummet utifrån menyn... men yoghurt är gott till frukost!
Tog en kort promenad till "Big C" Shopping Mall som ligger alldeles vid sjukhuset.
Gick runt där ett tag, fixade lite saker som behövdes för mitt kommande visum och handlade mat.
Som de flesta shopping Mall så har även denna Mall en våning med en massa nöjesattraktioner.
En nöjespark fast inomhus!

Jag gjorde lite ärenden under onsdags fm till Pers kontor
 tillbaka till sjukhuset och Per fixade lite med papperna
och sedan gick jag på em tillbaka till kontoret.


 På torsdagen var det dags för ett besök på kontoret igen på fm

 Per satt en hel del vid datorn denna dag
i väntan på att bli utskriven.
Han låg även större delen av dagen i sängen. Energin är absolut inte tillbaka!

Kl 21.15 blir han utskriven!
Vi säger Hej då till rummet och denna kvällsvy som vi har beskådat i flera dagar nu!

Tillbaka till lägenheten!
Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar