tisdag 28 januari 2014

Kuala Lumpur

Jag har haft turistvisum i Thailand sedan vi flyttade hit strax före nyår.
Det innebär att jag nu måste lämna landet i minst 24 timmar då jag har vistats i landet i 30 dagar.
Tänkte först åka till Kambodja men det blev Malaysia.
Så söndagen (26/1) efter middag begav jag mot flygplatsen i Bangkok.

I dag reser jag med Malaysia airline
 och inte var det mycket folk som skulle med...
eller är det jag som har missat nått?
Det var bara väldigt lite folk med på planet.

Framme vid hotellet noterade jag att det är Duriansäsong!
 Ni som vet hur illa Durian kan lukta förstår varför hotellet hade denna skylt precis vid entren.

 Jag hade bokat ett tyst rum! Ville ha 2 nätter med tystnade men ändå en trevlig utsikt.
Rummet var verkligen tyst, visste inte om det var öronbrus eller fläkten som lät.
Utsikten var KL CITY

 Japps, Twin Towers alldeles runt hörnet.
Så måndagen gick jag runt i KL hela dagen
Vid halv tretiden blev det mulet och risk för regn
då gick jag tillbaka till hotellet och simmade...
så otroligt avkopplade, lugn och till slut tyst dag.

Återresan till Bangkok gjorde jag på tisdag eftermiddag så jag anlände
på plats utan strul med nytt 30 dagars turistvisum runt halvnio på kvällen.
Kort men en lugn och skön resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar