söndag 2 december 2012

Helgaktiviteter

Första adventfrukost!

nedräkning har påbörjats för julfirandet!

tittade även på den svenska julkalendern "Greveholm" via  svt-play....
så lite adventkänsla fick vi.


 Igår kväll kokade jag apelsinmarmelad

 så gott med egen tillverkad marmelad!

Det finns lite djur här nere som man ska akta sig för..
Dengue-myggan tillhör en av dem.
Per har ett jättebra mikroskop som han kopplar till datorn, 
man kan granska vissa saker ganska så noga. 
Djuren blir STORA  på datorns bildskärm....iiissscchhh.

Jag har varit stolt över att jag har lyckats hålla köket fritt i från diverse ohyra som finns här nere.
Men i slutet av denna vecka så tittade jag till i riskastrullen och det såg ut som om jag kokade ris med svart peppar i...vilket jag INTE gjorde. Det vissade vara småkryp med i koket.

Det var bara att slänga allt, okokt och kokt!
Köpte nytt ris och hällde upp på burk men det visade sig att vi inte hade köpt vegetariskt ris!
Den nya rispåsen innehöll djur!  SUCK! 
Det går inte att göra som i Sverige, ta innehållet till affären och reklamera.....
Ska jag sanera eller köpa nytt?
Hällde ut allt på flera vita frottéhanddukar och sprutade runtomkring på golvet. Lät allt vara på handduken under natten. Så på morgonen var det bara att rensa riset. Gick lätt för alla småkryp hade krypit ner i frottéhandduken.

Per fick sedan ta kort på dessa varelser med sitt mikroskop.
Här nedan ser ni gästerna som jag inte ville ha i mitt ris!
(1,5 mm)

(2-3 mm)

(3 mm)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar