fredag 30 november 2012

adventsförberedelser och sen studerande

På söndag är det 1:a advent och nu så har jag påbörjat 
framplockningen av lite julsaker. 
Passade på när jag ändå väntade in min kvälls
studerande ....
 I år vill jag ha en adventsstake och denna tyckte jag passade alldeles utmärkt hemma hos oss.

Jag väntade på att en studerande skulle komma (Stephanie)...... och vänta fick jag!
Hon brukar komma runt ½6 - 6-tiden på fredagar.
Idag vid den tiden så regnade det MYCKET och åskade kraftigt.....
så hon kom inte förrän halv åtta!
Hennes lektion var klar strax efter nio och
sedan var det bara att vänta in Per som var på väg hem ifrån flygplatsen. Han har jobbat en vecka i Thailand.
Den väntan....hemresan är en annan historia.
Det har slutat att regna här i vårat område men himlen lyses upp hela tiden av en massa blixtrar.

Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar