onsdag 5 december 2012

Äntligen passet åter!

Mitt visum och uppehållstillstånd (Kitas) gick ut den 29 oktober.
Jag var i behov av att nyttja både passet och kitas fram till den 20 oktober.
Per behövde också förnya sitt Kitas och arbetstillstånd.
Vi lämnade ifrån oss passen och de gamla kitas den 22 oktober.
2½ vecka senare var vi på Imigrasi för fotografering, namnteckning och fingeravtryck...
Per var i på väg till Thailand på en tjänsteresa men fick skjuta den på framtiden pga pappersarbetet tog lite tid.
Per fick sitt pass och kitas levererat på en fredag eftermiddag när det var en sk klämdag här nere. Dagen före var det Muslimsk nyår och då ringde de kl 6 på morgonen (En helgdag!!!) och sa att hans papper var klara men inte mina!
Per får åka iväg på sin tjänsteresa och jag fortsätter och väntar.
Per var i Thailand förra veckan och då blev mitt kitas klart. 
Passet och kitas levererades till hans kontor......
Denna vecka jobbar Per i Jakarta så han passerade kontoret i går och plockade med sig mitt pass och kitas hem.
Jag har inte varit helt papperslös medans jag har väntat. Jag har alltid en kopia på mitt pass och kitas i plånboken. Nu har jag tagit nya kopior som är lite uppdaterade!
Detta med mitt kitas/uppehållstillstånd har varit en lång historia detta år och det har fyllt 15 sidor med stämplar och pappersvisum i mitt pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar