måndag 15 september 2014

vecka 38 en vanlig måndag

På måndagar är jag hjälpfröken på en internationell skola på andra sidan stan.
Det är jag och en annan svensk kvinna som har kompletterande svenskundervisning för barn som behöver jobba med sitt svenska modersmål.
Jag går hemifrån vid lunchtid till Skytrain och åker mot Asok

Eftersom det är lunchtid och jag inte hinner äta lunch före
så tar jag en kaffe eller frappo eller annat i väntan på den andra kvinnan.
Sedan tar vi en taxi från Terminal 21 ut till
ISB
 Idag hade vi en "extra" elev i klassrummet
 så liten och söt!

Jag brukar vara hemma igen runt kl. 18 - 18.30 snåret 
och då vill jag att det ska gå fort att göra mat.
Är Per borta på jobb, då äter jag streetfood
men idag är han i Bangkok och är strax på väg hem så då får det bli Mie Goreng
det går fort, är enkelt och billigt att tillaga, dessutom är det ibland ganska så gott också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar