söndag 24 augusti 2014

vecka 34 Måla i stugan i Stöten

Siv och jag ska måla om hallen och ett av sovrummen i vår stuga i Stöten.
Sivs man Stig sa innan avfärd; LYCKA TILL! och menade utifrån hans erfarenheter av Siv och hantverk så kommer hon bara att göra ett pendel drag..
Ja, ja, vi får se!
 Det här bara min packning...hoppas Siv har bara en väska!

Framme och vi har i alla fall tur med vädret! 
Altanen nyttjade vi 
men mest så jobbade vi
Först var det dags för maskering av allt som inte gick att plocka ner
samt vissa detaljer för det färdiga motivet.

Både hall och övre sovrum fixade vi galant och snabbt!

Sen kom de stora frågetecknen
 Ska Siv lyckas måla mer än ett penseldrag?
Ska hon lyckas måla på väggen och inte bara på sig själv ?
 Frivilligt tog hon på sig en stor sopsäck...




Skoja
Hon var på hugget direkt!
Att måla ljus färg på ljus färg syns ju inte så bra i början 
 men tog vi ett steg tillbaka så syntes det skillnad!

Övervåningen fick genast en omgång för Siv tyckte det var JÄTTEKUL att måla!

Färgen hann knappt torka som den skulle innan hon gav sig in på nästa ton.

Hon till och med målade med vänster hand!
 Jag var imponerad och jag fick nästan inte måla något alls...
så jag såg till att Siv fick kaffe, lunch och middag!
Detaljerna börjar komma på plats

Lite paus i målningen tillät hon sig ....  ibland... 

Övre sovrummet klart! 

En mycket nöjd Svi!

Skruva tillbaka hatthyllan fixade vi

spegeln på plats igen!

Snyggt (fast det är det fulaste hörnet i hallen pga elskåpet o plingklockan)

Hallen blev kanonbra! 

Det firade vi med ett glas rött! 

Hemfärd med betydligt mindre packning!

Siv har nu målarprojekt på gång hemma hos sig och Stig.
Det kommer att bli kanonbra där med!

TUSEN TACK för hjälpen med målning och att jag fick låna både dig och er bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar