torsdag 7 augusti 2014

Vecka 32 branddag 8

Solen orkar inte skina genom rökmolnen

Vattenbombplanen flyger över Virsbo och oss idag

Sitter hemma på badstranden och ser hur de fyller  vattentankarna

var 3;e minuter under 3 timmar!  
Nu satt inte jag här och tittade på i 3 timmar utan gick upp till huset och tog tag i frysarnas rengöring!


Tjohooo! Vi har fått tillbaka elen
tack vare detta gigantiska dieselelverk.

Jag har passat på att städa och frosta av frysarna när det ändå var strömavbrott
 och då blev det nykokt lingonsylt idag!

Åhh, våra goda plommon är klara!
De är jättegoda! Jag är allergisk mot dem men jag offrar mig!
Tar gärna en om dagen!

 Pendragon fick nytta av avfrostningen. Jag hittade en kofot som han gärna ville ha.

Det är runt 35⁰ om dagarna så vi går ner till sjön flera gånger om dagen
Vi vet att det råder bad- och båtförbud i sjön men vi doppar oss alldeles vid stranden vid de stora stenarna, där planen i alla fall inte kan hämta vatten.

Ja, vi fortsätter att vattna en massa på både gräsmattan och i trädgårdslandet.

En "lånebarn" kom på besök idag. Hon ville hälsa både på oss och alla djuren.
 Grannens barnbarn Linda hälsade på oss 2 ggr i Bangkok på hennes rundresa i Asien i vintras.

På kvällen blev det spontangrillning med "husvagnsgrannarna" Veijo och Sirrka-Liisa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar