tisdag 29 juli 2014

vecka 31, hur svårt kan det vara?

Hur svårt kan det vara att bara vara?
Behöver råd och tips! Helt seriöst!
Pratade med Per idag och skojade om att snart kan jag lägga mig i hängmattan!
Vilken hängmatta? Vilken solstol? Vad då ta det lugnt en hel dag? 

Idag var det nog en sådan dag...men som vanlig så misslyckas jag med det!
På förmiddagen fortsatte jag med "operation stora vattenkannan" på vår gräsmatta
Att vattna gräsmattan tog från kl 8-14.
Därefter plockade jag fram min nya hobby - fixa till gamla Highlands Cattles horn.
Dessa horn har jag bearbetat ett par omgångar så nu var det dags för sista bearbetningen.


Vid 17-tiden så flyttade vi (Magdalena och jag) över kossorna till den nya hagen...
och det gick ju sisådär...



Så här på avstånd ser det ut swom om alla djur är i rätt hage!

 "Elvan" fattade tydligen inte at hon var i en hage med en massa fräscht grönt på både träden och marken...utan hon åt gammalt gräs som låg kvar som spill efter höskörden!

Men....
 Ungtjurarna som nu är 1 år gamla vägrade lämna sin trygga gamla hage
och nu så står de och råmar i den gamla hagen och vill över till de andra som är i den nya....SUCK!



Åter en varm kväll (+30⁰ kl 20.00) och en fantastisk sommarhimmel oavsett vilket vädersträck du vänder blicken!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar