torsdag 29 maj 2014

Lotta i Sverige och Per i Asien.

Då är jag på hemmafronten i Sverige!
Per är kvar i Asien ett par veckor till för att jobba...
Har nu tagit lite kort för att fresta Per som har lite Sverigehemlängtan! hehehe

Det ser ut som det är en varm och skön sommardag idag
men det blåste iskallavindar så det var nog max 15⁰ som varmast.
BrrrrrrBrrrr... var är mina långkalsonger?
På sjön i bakgrunden går det jättestora vågar

Visst är det grönt och vackert på landsbygden!

Det gror bra i grönsakslandet också! 

Så var det dags att ta kort på kossorna! 
 Precis när jag tar fram kameran och letar efter en bra plats att stå på för att få med så många kossor som möjligt 
börjar tjuren galoppera rakt emot mig 
 med full fart 

stannar ca 1 meter framför mig och lägger upp denna min mot kameran!
 Härmed döper jag dig till LINSLUS!

 Men visst är han en fin kille! 

Jag går vidare och tittar till höns och ankor.
I morgon ska jag köra röjsågen och då får de lite grön i rastgården.

Våra 2 ankbebisar (ällingar) och 4 kycklingar väljer att vara inomhus denna dag.

När solen lyser in i hönshuset njuter de av värmen 
eftersom det blåser kallt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar