lördag 22 juni 2013

Plötsligt fullfart

Idag påbörjade jag projektet "Storstädning av hönshus".
 När sittpinnebingen var rengjord tänkte jag sopa tak och väggar i ena rummet i hönshuset. 
Hönshuset består av 2 rum + matrum + förråd.
 Så jag skickade ut alla höns, kycklingar, tuppar, ankor...

 Två hönor var i ruvningsbåsen för att lägga ägg - inte störa...
De kacklade ganska så argt på mig när jag började sopa

 genast kom den ena tuppen med resterande "fruar" för att hjälpa till med kacklandet...

två hönor smet in i det inre rummet och gömde sig.
Jag har iallafall påbörjat städningen.

Strax efter lunch åkte jag till Västerås för att hämta upp Per som åkt tåg från Stockholm.
Sedan vidare till hans dotter Maria med döttrarna Filippa och Tindra.
 Skor var beställde och här kommer leveransen.

 De passar och dessa passar och dem här med....

Filippa och Tindra packade en övernattningsväska och åkte med oss.....
vidare till Pers son Stefan för att hämta upp 2 barnbarn till; Ilion och Miliam.

Därmed påbörjas tempot "Fullfart"!
 Ut med alla saker ur lekstugan - här ska det städas och möbleras om!
 Fiiint ska det bli!

 Sedan bus på altanen medans korvar och kycklingbitar blir klara på grillen.

 Ilion hoppar längdhopp
 Tndras tur
 och sedan Filippa.
Sen åt vi mat ute till en början med men det blev lite kallt på slutet så vi flyttade in.
 Godis till efterrätt, riktigt gott tycker Tindra och Filippa
 Ilion och Miliam äter också en, två, flera godisbitar...

Dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar