torsdag 10 maj 2012

Bahasa Indonesia

Jaha, då gör jag (Lotta) ett nytt försök att läsa mig språket.
Per och jag påbörjade språkkursen i november, precis när vi hade kommit hit. Så här i efterhand så var det inte så klokt. Vi hade då fullt upp med att klimatisera oss med allt (boendet, jobb, området, nya bekanta m.m.) så vi engagerade oss inte tillräckligt i kursen för att det skulle bli något. Vi avbröt det hela i mitten av december 2011.
Men nu så.... det är endast jag som ska gå språkkursen utav oss två...Per är ju inte hemma så mycket så han hinner inte med detta. Dessutom så när han är hemma så vet man aldrig när han kommer hem pga trafiken.
Så jag  och en norsk vännina träffas på Berlitz varje torsdag förmiddag tillsammans med någon av deras lärare...om vi sliter med att lära oss - så får läraren slita desto mer för att lära ut till oss!

Bahasa läraren Fitri och Laila


Vi jobbar och klurar med Bahasa Indonesia tillsammans med engelska, norska och svenska. Ibland vet vi inte riktigt vilket språk vi egentligen ska prata.....

Lotta och Laila

Vi kör en mjukstart med en dubbellektion i veckan nu fram till junimånad sedan är det dags för semester och hemlandsbesök. Vi startar upp igen i slutet av augusti......men sommarlov blir det nog ändå inte med språket Bahasa om det ska finnas några ord kvar till höststarten.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar