onsdag 18 april 2012

Byte av visum

Största anledningen till att vi befinner oss på Malaysia är för att jag (Lotta) skulle uppdatera mitt visum.
Hmmmmm... men framtiden får visa om det blev rätt visum!

(Jag personligen tror att det har blivit ett fel/missuppfattning eller dyl med det visar sig om 60 dagar).
Jag var på indonesiska ambassaden i 3½ timme i måndags för att lämna in 2 papper och mitt pass.
Jag var tillbaka till ambassaden på tisdagen för att hämta ut mitt pass och nya visumet och det tog endast 1½ timme.
Dessa människor stressar inte och det går inte att stressa på dem! Det är ingen idé att bli stressad över deras arbetssätt heller...så ta allt med ro och allt tar sin tid!

Jo men visst, Per ska även jobba här!

Under onsdagen tillbringade jag flera timmar i China Town med en väninna från Jakarta; Laila (som har bott i KL tidigare) och hennes 2 väninnor Linda och Nora. Vi besökte flera småbutiker och lite inköp blev det. Vid lunchtid så tog vi oss en vätskepåfyllnad på en mysig Chinesisk pub.

Lotta, Linda och Nora
På övervåningen var det en litet "Teh-house".

Linda, Nora och Laila

Vi  fortsatte att  shoppa och därefter intog vi en trevlig och god lunch.


Själva restaurangen låg mitt i en butik så medans vi åt kundevi titta runt på vad vi ev ville köpa.

Senare på kvällen skulle vi mötas upp för en middag med våra respektive. Men vi hade inget namn eller adress till platsen när vi gick åt olika håll på em. Telefonstrul och kommunikation över andra medier  men ..men vi hittade inte på varandra....hmmm...så Per och jag gick istället en runda i "Mallen" här i närheten och hittade en
Irlänsk Pub.

 Vi beställde in kvällssnacks och

öl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar