fredag 23 mars 2012

23 mars Hari Raya Nyepi!

Vi går ganska så ofta i detta villaområde men har aldrig med oss kameran. Så i morse tog jag med mig kameran på morgonpromenaden men glömde sätta på solfiltret (det har ju inte riktigit varit ett behov av det tidigare då det mest har varit mulet här nere) innan jag gick hemifrån. Kunde inte ta så många kort utan gick en promenad till senare på eftermiddagen och fyllde på arkivet. 
I denna park så är det statyer av hästar och människor och allt är i naturlig storlek (utom några fiskar).
här ska det ätas fisk....
 Dessa häststatyer påminner om hur hästar kan vara när de är i en hage och är på bästa bushumöret.


Dessa två hästar står mittemot parken, nästan inne på en privat tomt och nedanför är det en stor sten med inristat bibelbudskap.

Det är en stor blandning av statyer och alla är välgjorda.
Det går en mycket kort väg uppåt och där fann jag ännu fler stayer av olika slag.


Det var inte bara jag som var nyfiken på alla statyerna...



En stor for och där bakom ...

en häst som håller på att ramla.


Människorna här nere har ofta mycket kläder på sig i verkligheten men dessa statyer i denna park var "barfota" på hela kroppen.


Massage i en lång rad...

hon försöker fånga en fisk...










på uppfarten till ett annat hus hittade jag denna "dragkamp"..
ett gigantiskt träd som är "kulturmärkt" som regnskogsträd
färdiga kokosnötter
"Fransk Dragon" träd som är nästan 2 m högt.

1 kommentar: