onsdag 25 mars 2015

Visumet i mitt pass! Tjoho!


Så här ser det ut, mitt Kinavisum!

Jag visste att Bank of China inte öppnar förrän kl 09.00
så jag beger mig inte så tidigt iväg hemifrån.
Jag kommer fram till banken 20 minuter för öppning och det är max 20 personer före mig i kön.
Vi blir insläppta på minuten och en nummerlapp visar att jag är person nummer 19 för att betala mitt visum. Här går det undan för det är 6 personer som hanterar visumbetalningarna. Jag får ett stort kvitto på betlningen.
Går över till Embassy of China ca 150 m för att
*först visa min bankbetalning och få ett nytt kvitto på att jag har visat kvittot på ambassaden
*nästa kassa för att visa mitt nya kvitto plus lappen med mitt visanummer på.
Här blir jag lite nervös för ett man några personer framför mig får inte en ny lapp vid första ambassadluckan men hans fru/sambo får det.
När de kommer fram till luckan för att hämta ut pass+visum så blir de båda ivägskickade till samma luckor som man lämnar in visumansökan .....
Men det var lugnt. Jag fick tillbaka mitt pass med turistvisumet inklistrat i.
Tjoho, Kinaresa i månadskifte april-maj!

Nu ska jag invänta dotterns visum. Hon skickar in allt per post i Sverige och behöver inte besöka vare sig bank eller ambassad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar