fredag 30 januari 2015

Allt som vanligt, vecka 5

Inte i kombinationen Brandt och Rygaard!
Och vad är vanligt?

En helg och en arbetsvecka i
3 olika länder och flera olika städer.

Per åkte till Singapore lördag morgon
och sedan vidare till Indonesien för en arbetsvecka där.

Lotta åkte ner mot Rayong
för en lugn beachhelg vid Mae Ramphung.
Även vardagen kommer ikapp henne med jobb och andra uppdrag.
I detta inlägg blir det om allt utom uppdraget Father Ray Foundation, det tar jag i nästa för det behöver en egen publicitet, tycker jag.

Har åkt runt lite på vägarna här nere och såg då att ägaren till 
 denna Volvo är stolt och påvisar det även med svensk flagga och S-märke


Jag har även lärt känna Theo, en Toy Pudel.
 Liten, mysig, busig, dvs 2 lägen - fullfart eller sova!


Måndagen var det utflykt med båt tillsammans med 9 andra svenskar
 En katamaran i lagom storlek
för att först åka en liten bit på floden sedan ut på öppna havet.

Anders och Britt-Marie från Öland

 Familjen Schwatz från Surahammar
(mamma, pappa och 3 barn)
inkl kapten och guide/kokerska/servitris



Här gjorde vi ett strandhugg för att äta BBQ-lunch. 


Vi hade sällskap av denna råtta.

Dags att fortsätta 
av någon anledning fick jag ingen bild på Anette och Micke från Malmö.

Snorklingsdags! 



och några snäckor kom med hem. 


För första gången sedan vi flyttat ner till Asien så har jag drabbats av kräksjuka.
Har sett och hört hur andra mår när de ev ätit fel mat, dryck... men jag tror inte det var det jag blev drabbad av utan någon slags maginfluensa. 1 dygn i en annan värld sedan åter i verkligheten.


Sista dagen när jag skulle ta mitt morgondopp efter morgonpromenaden
OLJA
Hela strandremsan var fylld med oljefläckar. 
Även i vattnet var det fullt med oljefläckar både på vatten ytan och på botten.
Den lokale polischefen kom ner och filmade eländet och så jag hoppas det kom ut folk och sanerade området på eftermiddagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar