tisdag 3 december 2013

Åter is- och snögaranti i Jakarta

För tredje året så ser vi hur denna isbana växer och blir fylld med is.
 Om ett par veckor kan man åka skridskor här.
Isen som de skrapar bort i från isbanan brukar de samla i en av övergångarna till PIM 1 och i det "rummet" får barnen leka med "snön". Återstår och se om de får göra det även i år.

I går kväll var det ordentligt monsunåskväder i flera timmar över oss
 Himlen var riktigt vacker i solnedgången tillsammans med en massa blixtrar och ösregn!

Idag hade jag kaffefrämmande på förmiddagen av norskan Irene och sedan kom det en regnskvätt...
Jag gick till PIM och åt en lunchpizza
Varför river man gurka på pizzan? Den petade jag bort.
Medans jag åt så tittade på hur de bygger upp vattenlandet igen
 som de i stort sett rev ner helt och hållet för att bygga PIM Gallerian.

Här flyttar de en grushög med hjälp av hinkar...en hink åt gången bärandes på ena axeln....
 så under den tiden jag satt och åt min lunch så minskade högen knappt synbart!

En av mina indonesier som har påbörjat kurs i svenska språket ska strax gifta sig och 
vi hhar fått en inbjudan till bröllopet!
Trevligt!
Återstår och se om vi går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar