fredag 18 oktober 2013

Lugn fredag - trodde jag...

Så var det där med internet!
I våras hade vi helt otroligt bra internet 
men sedan jag kom tillbaka i början av september så kan jag bara säga F* F*xxx 
Internet är mer "nere" än i gång!
Så här såg det ut på "speedtest.net i morse
och så brukar det ibland vara på helgerna.
Det funkar! men myyycket låååångsamt!

Efter en stund så blev det så här!
What...är jag skyldig internet "ping"?
Så jag slänger mig på interntelefonen och frågar vad som felas med internet.
Till svar får jag : idag uppgraderar vi vår server!
Jag undrar: Varför förvarnar ni inte hyresgästerna? Så vi kan planera att inte jobba med internet medans ni uppgraderar?
Till svar: Men det är bara ni Fru Brandt som säger att internet inte fungerar på dagarna, så vi tänkte om du är hemma så hör du av dig och då berättar vi!
Jag svarar: Jaha, så hur ska jag planera resterande av min dag nu när jag har 20 inlämningsuppgifter på internet att rätta?
Till svar: Spela lite spel på datorn, det kan vara avkopplande.
Jag svarar: Det krävs mer än ett spel för att lugna ner mitt humör just nu.
Till svar: Är inte Mr Brandt hemma?
Jag svarar: Som tur är - Nej! Men ni har 10 minuter på er att infinna er i vår lägenhet och se till att jag har en internet uppkoppling som fugerar resten av dagen.
Till svar: Tyvärr så är våra tekniker upptagna med serven!
Jag svarar. Är det någon av teknikerna som har en mobiltelefon med internet?
Till svar: Öhhhhh, vad menar du, Fru Brandt?
Jag svarar: Jag vill låna den mobiltelefonen så jag kan koppla ihop den med min Ipad så jag kommer åt min svenska website så jag kan jobba! Jag har 3 timmars rättningsarbete framför mig idag. Tänkte vara ledig i helgen.
Till svar: Fru Brandt, en tekniker är på väg

Det kom två!
 De trodde nog att det skulle fixas på "två röda"..
 men det gjorde det inte!
 Efter en stund så kom housekeeperna för att städa samtidigt som datateknikerna försökte koncentrera sig

Till slut måste en av teknikerna nyttja sin mobiltelefon
 för att se om det möjligtvis fanns lite tillstymmelse till internet...
som jag kunde få låna tillfälligt medans de jobbade vidare med det andra internet..
Han blev lite orolig där ett tag om han skulle få igång vår uppkoppling

 Houskeeperna hann att städa klart och
efter 1 timmes slit så var de klara med vår uppkoppling
och lite bättre speed blev det!


som belöning för att jag inte "mördade" någon eller var för otrevlig
tog jag mig ett glas vin till eftermiddagsfika.

tänk att internet kan vara så tålamodsprövande 
och ett allvarligt I-landsproblem.
Hur kvällen fortlöper vet vi i morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar