tisdag 24 september 2013

Grrrr

Välj dina strider, ödsla energi på rätt saker, skaffa en större bägare innan den rinner över...

Ibland så tryter det på tålamodsförrådet. Och nu är jag inne i en period då tålamodet i stort sätt ofinns! Stackars folket i min omgivning. Hårda prövningar för oss alla!

Var ska jag börja...måndag...det var ju igår! Det känns som om det var längesedan veckan började....

Per ger sig iväg som vanligt senast halv 8. Då har han muttrat hela morgonen över att internet är seeegt.
Jag bestämmer mig då för att börja med gymmet och inte med mina internetkurser. Jag gör mig i ordning för att gå på gymmet och märker att vår toastol rinner hela tiden... den fixade ju teknikerna förra veckan.
Går ner förbi lobbyn på väg till gymmet och ber om ett formulär för att påpeka fel... Hon som sitter där ler och frågar om det gäller internet :) Ja, och toan!  Again!
Ja, ja innan dagen är slut så är toan fixad...de plockade bort allt i vattenbehållaren och gjorde rent varje grej 
och satte tillbaka dem igen och angående internet skulle "The boss" kolla upp det hela ...
Dagen rullar på i okej stämning och  när Per kommer hem har jag redan somnat (kl22)

Idag tisdag är det lite bättre speed på internet men jag bestämmer mig för att ta gymmet först.
Jag skriver in mig  och noterar att det är bara en till där just nu. Fint! Ingen trängsel!
När jag kommer in i rummet så är det 4 damer som går på de olika löpbanden
Solen ligger rakt på lokalens stora fönster, 32 grader utanför och AC är avstängd!
Jag knäpper på en av AC kontrollerna, vilket genast gör att 3 av damerna protesterar, den 4:e är ny i husen och säger inget. Pratade med henne förra veckan. Ja, nu var det där med tålammodet!
Jag gick ut till disken där man checkar in för gymmet tog med mig mannen som jobbar och pappret.
Ställde mig framför damerna och frågade vem är det som bor i lägenhet XXXX?
Det är jag , säger den nya kvinnan. Hon hade checkat in men inte de andra.
Jag vänder mig mot henne och frågar om hon vill AC på eller öppna fönster.
Hon föredrog AC.
Jag bad då mannen som jobbar att stänga alla fönster och sätta på alla AC.
Gissa om det blev fart på de 3 damerna som inte hade checkat in!!!
De tog bara 5 minuter sen hade de motionerat klart och gått!
Då ödslade jag energi på löpbandet med en snabbtakts promenad i kraftigt motlut 
i en timme.   Klockan är nu 8.40, hur ska dagen, veckan sluta....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar