lördag 26 januari 2013

Lottas vecka nr 4

Översvämningen fortsatte att ställa till mycket beskymmer för många denna vecka också.
Där vi bor var vi helt förskonade från denna tragedi.
Visst, jag tyckte det regnade alldeles för mycket men att få sitt hem totaltförstört på grund av geggavatten som är fyllt av sopor ...går inte att jämföra....

(Bilder lånade från The Jakarta Glob)
 Så här såg det ut vid broarna i Jakarta...där sopor hade fastnat ... folket går och handplockar bland detta..kanske de fyndar något som är bra att ha eller så hittar de det som de vet flöt iväg med vattenmassorna...  tragiskt...



Så denna vecka tittade jag på "Hans och Greta", trodde nog att jag skulle tycka om  filmen.
Men det var alldeles för mycket blod, skvätt hit och dit...
samt att sagans original inte riktigt..... hmmmm.. 

Efter filmen tog jag kaffe på Starbucks
Jag stavar INTE mitt namn så här...
Jag heter Lotta .....

Äntligen kom Per hem
och jag fick detta fina smyckeskrin ifrån Korea...
nu behöver inte mina örhängen ligga i pappkartong och plastpåsar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar